torsdag 20 januari 2011

lite kul ...:)

Lite lustig dag idag...typ!

Vi har sovmorgon på torsdagar till 9.50. Jag hade satt klockan på 8, och vaknade då, och tänkte "jag ska upp snart, bara ligga och vila lite" sen så hörde jag mamma säga efter en stund "Johanna, klockan är nio!"..."du skojjar tänkte jag!"
Sen insåg jag att jag hade somnat om! Så jag skyndade mig upp, tvättade håret, sminkade mig, och valde kläder!
Allt det tog en halvtimme... sen sa mamma "Johanna, klockan är snart tjugo i!", så hon var så snäll och skjutsade mig. Men jag hann inte äta någon frukost...
Jag hann ändå till skolan!

Lite orättvist att 7b slutar 12.40 varje torsdag, och jag slutar 16.00, på grund av min sånglektion!
Anyways! Vi har ju showtime varje termin, och den här gången ska vi ha det i aulan, där alla kan komma och kolla! Jag sjunger iallafall inte själv nu, utan med två andra tjejer från klassen. Vi fick veta våran låt som vi ska sjunga, och det är För kärlekens skull med Ted Gerdestad! :)
Här kommer det lite roliga!
Efter sånglektionen ringde jag hem, bara för att kolla om någon var hemma. Mamma svarade, och jag berättade vilken låt vi ska sjunga, och så hörde jag henne skrika och säga "VA!? Är det sant!? Jag lyssnar på den just nu, och njuter av hur fin den är!"
Haha, lite roligt och läskigt :)

Aslan, jättesöt! :D
post signature

1 kommentar:

Jag blir överlycklig för varje kommentar ;)